Pesanan Penaja

16 November 2012

Jangan la marah!!

Assalamualaikum...

kalau marah cepat tue,
pastu nanti stress,
pastu nanti muka berkedut,
nanti nampak tue,
nanti semua orang panggil awak makcik..
nak ke...

ada sebab kita boleh marah,
ade sebab kalau kita tak boleh marah,

kalau sebab tu datang dari orang lain..
wajib tegur orang yang jadi penyebabnye..
jangan marah..nanti dia marah kite balik..

kalau kita selalu tak puas hati dengan apa kita ada...kita tak rasa bersyukur..
kita nampak orang lain je lebih..kita kurang..pastu kita tak puas hati..
marah..

kita marah ngan siapa..

kawan saya selalu pesan..kalau kita selalu marah macam tu maknanye
kita marah dengan tuhan..kita tak redha apa yang telah diberi pada kita..

macam kita nak kerja kat tempat lain, dah try apply, panggil interview tapi masih tak dapat..
apa sebab..nak kata sebab banyak pakai kebel, dia cantik, dia cgpa 4.00 sebab tu dapat..

pada saya ada sebab kenapa kita masih lagi disitu...
maybe di nak kita banyak belajar..
maybe dia nak kita lagi kuat..
DIA nak kita lagi bersabar
DIA nak kita lagi menghargai sesuatu...dan tak senang-senang melepaskan sesuatu..

kalau kita sentiasa ada USAHA, akan ada bantuan dariNYA..
bukan hanya nak mempoyokan diri konon-konon aku bagus sangat
tapi ingatan andai aku marah...aku baca balik apa yang aku pernah tulis..
otak aku akan lebih terbuka menerima sesuatu yang terjadi...

No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger