Pesanan Penaja

03 January 2011

LU KENA BEB






Tengah selongkar lappy tadi tetiba ternampak satu forder ‘LU KENA BEB’, dan saya telah klik folder tersebut.Tau tak apa yang ada? Gambar and video waktu besday si katek..sapa si katek tu.
Katek 1
@ si kecik ainul, nampak jer kecik tapi bab buli orang sila serahkan pada dia.
Katek 2
@ si mamoth pee, dia sebenarnya kecik tapi sebab family nya yang lain kecik2 dia rasakan yang dia terlebih besar..ikhlas dari hati aku..KO DAH CUKUP COMEL la..jgn ada cobaan nak kecikkan badan lagi.

Dan kedua-dua katek ni, adalah bebudak yang baik, cute and cool

Perancangan telah lama dirancang, dimana waktu tersebut kebetulan saya dengan tarikh konvokesyen, dan si katek2 ni 2nd last sem. Macam mana saya terhabis awal, nanti saya cerita la. Dan perancang utama lu kena beb ni adalah:
1) sofeyanah komender!!! (kene jerit nama dengan kuat) @ piah : yang seorang ni bab nak kenakan orang memang ligat. Ader je akal dia.
2) Intan @ dayang nurfaezah (inilah penaja pengangkutan kami, pergi beli kek, bawak ke kolej delima) dan yang paling penting, ini lah pelakon yang penting dalam babak yg bakal terjadi nanti
3) Kak liza comel, dia selalu jadi mangsa si katek2 tu, dan dia tak mengsia-siakan peluang ini untuk membalas dendam pada katek2 tersebut.
4) Aku, pemangsa dan mangsa

Babak 1
Si piah telah menalifon ainul dengan alasan nk study di bilik diorang, padahal tu Cuma lakonan semata-mata untuk menjalankan siasatan sama ada dorang ada di bilik atau tak. Sebenarnya si katek2 ni telah pergi ke PKNS untuk shopping baju konvo salina. Jadi plan terpaksa di tukar.
Piah: ko g mane malam ni
Ainul: aku kt pkns ni, g beli kek besday untuk aku sendiri
Ayat yang paling sedih coz kt orang memang tak wish besday pon kat dia.

Babak 2
Intan call pee, dan bagi tahu aku masuk hospital sebab pengsan, dan dia dah ada on d way untuk ambik dua org katek ni.dan dengan tegesa-gesa depa bergegas pulang. Dah la waktu tu depa tengah syok shopping untuk org lain (dorang ni memang suka shopping barang tok org lain)

Babak 3
Tak tahu kita orang dah prepare tepung gandum untuk acara katek celup tepung. Tengah tunggu tu pulak kami diserang oleh haiwan yg bersayap dan berbontot tongek (nyamuk la tu) bukan senang nk kenakan org ni banyak halangan nya.

Babak 4.
Depa dah tiba dan kelam kabut turun tangga, dan sepantas kilat hujan tepung turun mencurah-curah , sebanarnya dorang pon terkejut, tak sangka yang ini sebenarnya surprise besday.

Babak terakhir
Aku terpaksa melayan bebelan bebudak lelaki kerana ainul telah terlepas cakap kt depa orang
“hang ni, bab sakit ang buat main2 no” Ok..ok..lepas ni x buat da..
Dan akhir cerita kami makan kek yang sedap dan adegan sapu2 krim pon terjadi la..
Dan dapatla satu resepi baru
‘katek celup tepung beserta krim blueberry cake’

Kronology wa kena beb:
part 3: kalau tak silap, depa ni dok sorokkan saya puya kasut, sampaikan kasut lina pon kene sorok, kesian linaa.
part 5: kene plak bulan puasa dan dorang suka plak beli air soya banyak2.dan akibatnya malam tersebut saya dengan rela hari pergi menyerah diri mandi air soya basi.dan baunya tersangat MELOYAKAN..tapi saya tidak berseorangan kerana saya cepat2 telah memeluk manje dan akibatnya manje terpaksa mandi jugak selepas itu
* part 1 dorang sangat mulus dan suci, x pandai nak kenakan orang ni.

The latest: dorang tak ada bersama saya,untuk membuli saya pada hari jadi, tapi cik ct (mu lovely house mate) telah pulang dari kampung dengan membawa balik sebijik cheese cake yang sangat sedap.
TQ untuk cik siti dan tunang nya.

Moral of the story:
Easy and simple, this is our memory…dan kalau anda duduk sorang-sorang anda akan teringat balik dan anda akan senyum sorang..
Macam saya sekarang ni =)

2 comments:

  1. ooo....
    takde pun tang aku noo...
    xpe2...

    ReplyDelete
  2. relek lu..ko da masuk geng2 siramkan aku dengan air soya basi tu!!
    ader masa aku cter sorang2 kui2!!

    ReplyDelete

Powered By Blogger