Pesanan Penaja

10 October 2016

akak datang nak cuci rumah ni!!!

assalamualaikum...

hai pembaca tegar blog hakak...aku tau aku je yang baca blog aku ni..sebab ni je harta yang aku ada..
tiap kali orang tanye ape cerita mesti aku rasa termalas la nak menjawab..sebab dari 3 tahun lepas aku ulang skrip yang sama..
bila orang tanye tak kerje ke? aku akan ulang dialog yang sama...aku  dah hafal dah skrip nye..cuma yang beze emosi nye..
ade je orang yang terlebih risau aku tak kerje macam aku ni tak kerje die je kene bayarkan ptptn aku..
hey walaupun akak menganggur akak cuba cari duit untuk bayat ptptn tau,,walaupun tak seperti dijadualkan tau,,,tetiap bulan ptptn bagi thank u note kat akak tau sebab bayar hutang huhuhu.
dan ade je yang bagi kata-kata positif yang suruh aku lagi berusaha jangan patah semangat..
ye ade masa aku rasa jatuh sangat..tapi aku pun tak sedar mana kekuatan aku untuk bangkit semula.. tapi tiap kali aku down aku cuba cool dan atur semula.. kadang-kadang kita down sebenarnya ALLAH nak kita ingat dekat dia,,tu je yang aku pegang.
satu lagi kata-kata positif yang aku pengang..ALLAH dah atur cantik hidup aku...betul..aku ade mase aku kene betulkan ape yang salah dan tak betul masa lalu aku dulu..
sekarang aku belum sempurna, belum sempurna..terus mencuba untuk menjadi yang lebih baik..
mak ayah aku tak bising ke aku duduk rumah je?
dulu dorang bising gak..mak ayah mana tak risau.. tapi sekarang kalau orang tanye ayah aku, aku keje ape.. die jawab..menjahit..tapi sebenarnya aku jahit tak banyak pun..
aku memang tak mampu nak bagi dorang duit tetiap bulan..yang aku mampu jahitkan dorang baju tu je,,
aku tak pikir masa depan ke?
sapa kata aku tak pikir, aku pun ade impian..tapi biarla slow-slow aku melangkah dengan impian aku..pasal jodoh..aku serhkan pada takdir...ade orang cakap aku kene cari..aku pun tak tau nak cari macam mana dah....
aku tak give up dgn hidup aku..aku cuba melanglah untuk yang terbaik..buat aku..buat family aku..

tau tak sebab ape aku lama tak update blog..
aku lupa password lagi,,
adu duuu duuu...


1 comment:

  1. love you friend...
    maaf tak selalu ada bersama..
    mcm mana nak janji utk selalu bersama? :( :( :(

    ReplyDelete

Powered By Blogger