Pesanan Penaja

17 February 2011

Soalan Maut!!!

Asyik draft, draft and draft..bukan tak ada idea, bukan tak ada masa. Tapi saat menulis yang sangat semangat tiba-tiba lupa nak tulis apa..
Okey..macam mana hidup?
macam ini la penuh dengan dugaan dan kejutan, kadang kala kita tak boleh jangka apa akan terjadi, tentang hidup, tentang kerjaya, tentang masa depan dan tentang jodoh.
Fakir..fikir dan fikir..sampai lupa apa yang kita lupa..apa jadi dengan hidup aku sekarang semuanya perlu ditulis, di catat kalau tak asyik lupa..lupa dan lupa.
Adakah aku makin tua..hey saya baru 25 okey!!!(dan belum sampai pon lagi)
Agak tekanan bila orang Tanya pasal hidup ni:

Contoh- contoh soalan yang biasa di Tanya dan pilihan jawapan.

1.Da kerja ke belum?
a)Dah, saya dah dapat keje bagus dari anak makcik sekarang (poyo la)
b)Belum, Keje biasa-biasa je (keje la gak tu..)
c)Entah la, macam keje tapi tak ada gaji (hahaha..bos tak bayar gaji)
d)Duduk Rumah je, tolong mak ayah (membesarkan badan je)

2. Bila nak kawen nye ?
a) bakal hubby I tengah kumpul duet, nak kawen gilang gemilang kan (sangat giler glamour you)
b) tengok la bila-bila nanti. (bila tu bila?)
c) sapa nak kan saya ni..(tetiba nak merendah diri plak)
d) saya tak sabar nak kawen, apa kata mak cik carikan je..saya da lama bekenan kat anak makcik tu..(jawapan yang paling cool)

3. kenapa tak dapat keje kerajaan lagi?
a) tak ada rezeki lagi la (yang ni da biasa dengar)
b) Mana main keje kerajaan ni, gaji tak banyak (bagus..sokong)
c) Saya tak ada orang dalam yang boleh tolong saya (kita pakai org luar je)
d) saya saje je nak bagi peluang kat org lain, terutama anak mak cik tu, kesian tak de keje ek (jawapan kasi bakar)

4. Bila nak pakai kereta?
a) tunggu la dulu..(bosan..asyik tunggu je)
b) aku kumpul duet nak beli kete besar..(belagak lagi latu)
c) saya memang suka naik bus, dalam bus tu ada org hensem(like ini jawapan)
d) saya tak ader lessen (no komen)


P/s: anda baca, anda fikirkan la sendiri.

3 comments:

  1. kt mmg byk pilihan jwpn utk apa2 soalan pun.tp kita jgn lupa ada Allah swt y mengaturkan kehidupan kita.Hatta jari kt terluka dek kena pisau wlupun dh berhati2.Itu semua izin Allah swt.Redhalah dgn ujian n dugaan y Allah swt berikn ini pd kita. Lain org lain ujiannya. semoga kt mendapat ganjaran di sana dgn ujian y kt lalui ini. Dunia ini hnye sementara.

    ReplyDelete
  2. thank amy..betul tu..aku tak nak salahkan takdir..aku nak ambil takdir tu sebagai cabaran untuk aku..

    ReplyDelete
  3. its ok.:)
    nama lg kehidupan kan.
    mmg x ptt pun slhkn tkdir kn.
    Sebab itu ujian utk kt.

    ReplyDelete

Powered By Blogger