Pesanan Penaja

04 August 2011

stop!!! rehat sebentar!!!


salam ramadhan...
fikir sejenak,
tahun lepas, puasa dengan cik ct, tahun ini dengan cik shida..tahun depan dengan siapa?
macam semalam je teringat cik ct@pn ct masakkan makanan untuk hari first puasa..
macam semalam, geng-geng office berbuka kat depan masjid shah alam,
baru semalam rasanya kita berbuka ramai-ramai kat chiken heartz dan terus tengok wayang ramai-ramai,
macam semalam je kita brjumpa dengan geng-geng woodtech berbuka puasa ramai2 dekat bangi,
dan rasa baru semalam je rasa cik ct jadi tunang orang pada hari raya ketiga..
dan semuanya macam sekejap jer berlaku..
dan jadi 'BLANK' di situ
aku masih sama, tiada apa yang berbeza, masih begini..masih sedia kala..
sedangkan orang-orang di sekeliling ku sentiasa bertukar, sentiasa berbeza..sentiasa berubah..
dan aku masih di sini..
masih berdiri disi, naik bus yang sama, kerja di tempat yang sama..
kadang kala terdetik mahu bertukar arah..rasa 'stuck' di suatu tempat yang susah nak keluar..
rasa penat sangat..
tapi bila pandang langgit..aku pandang langit yang sama..aku rasa aman..aku hirup udara yang sama..aku selesa..aku rasa angin yang sama..aku nyaman..dan ini lah aku..
nota kaki:::bukan rasa bosan dengan sesuatu, bukan tidak mahu berubah, dah cuba untuk ubah arah..tapi kalau kita dah terlekat kat satu tempat itu, maknanya tempat itu ada sesuatu untuk kita, kenapa ALLAH tak izinkan kita pergi ke tempat lain..tak izinkan kita pandang, rasa, dan hirup udara di tempat lainyang kita rasa aman.ALLAH maha mengetahui, kadang-kadang pekara yang kita rasa baik untuk diri kita boleh jadi sesuatu yang buruk untuk kita..dan jika kita sentiasa rasa diduga ada orang yang lagi teruk dugaannya.teringat kata-kata seorang teman, bulan ini, bulan mulia jadi sentiasa bedoalah agar rezeki kita bersih, di kurniakan jodoh yang mampu memimpin kita, keluarga yang bahagia, negara yang aman..INSYAALLAH..AMIn..Moga ramadhan tahun ini akan lebih bermakna dari tahun-tahun lepas..

No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger