Pesanan Penaja

28 January 2015

Hobi

Assalamualaikum..

Tetibe bercakap pasal hobi pulak kan,,
ada orang hobinye shopping..
kumpul barang...dan aku pun minat mengumpul gak..aku kumpul buku..kumpul je ye..baca tu belakang cerita..yupp memang hobi aku macam tu..genre buku yang aku kumpul kebanyakan novel dan catatan perjalanan..
kalau novaku minat  yang thriller sikit ada bab-bab misteri ..and then kalau cerita jiwang tu aku layan je, tapi make sure tu simple tak banyak konflik dan tak terlalu berat..kesimpulannya aku meminati cerita yang simple..yang relevant diakal..mana ade orang yang sempurna kan yang terlalu cantik, pastu terlajak bijak, then pandai sangat memasak kononye sekali masak penuh satu meja sekali dengan desert yang canggih-canggih tapi makan 2 orang..tak logik oiii..

aku suka cerita yang boleh terima logik akal.. macam penganggur yang tak ada kerja dan perlu survive dan diajar macam mana untuk survive, cerita seorang penulis yang family nye risau sebab anaknye tak ade kerja tetap.. pastu cerita perubahan seseorang dari kurang baik kepada lebih baik..cam mane orang yang kita anggap sebagai kutu jalanan..pembawa masalah boleh berubah..cara perubahan..yang buat aku berfikir secara  lebih logik dan menghubungkan sel-sel otak aku ni..

antara writer favorite aku adalah nur syahida (plain jane, aku kan novelis dsb) then aku suka hlovate ( tunas, aa +bb, athem, versus)

korang pulak suka cerita macam mana?


No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger