Pesanan Penaja

06 March 2015

kegembiraan

Assalamualaikum..

hai pembaca sekelian ( walaupun tak ade oramg nak baca)

Apa makna gembira bagi anda?
a)ada orang kata banyak duit tu happy.
b)ade ramai kawan tu happy..
c)kita bahagia kita happy..
d) semua di atas

aku pilih c..
kita bahagia kita gembira..
sebab kalau kita banyak duit kita akan jadi risau kalau kita hilang duit..
kalau kita banyak kawan kita jadi risau kalau kita hilang..
bahagia ..tak perlu risau sebab kita boleh dapat free je..
kita tengok kucing pastu kucing tu golek2kan badan dia kat pasir pun buat kita rasa bahagia kan..
bila kita tengok semua family ada dengan kita pun kita boleh rasa bahagia kan..
bahagia itu terlalu subjektif..macam gembira juga..
kadang-kadang no reason tetiba kita rasa bahagia..sebab kita rasa selesa dengan hidup..kita puas hati dengan apa yang kita ada

puas hati= bahagia=kegembiraan..

sebenarnya dulu..aku selalu pertikaikan.. kenapa hidup aku macam ni.
kenapa aku tak jadi macam dia..kenapa aku tak ada itu..tak ada ini...kenapa aku tak dapt itu..ini
seluruh apa yang aku ada aku tak puas hati..aku sentiasa cari salah orang sampai aku
tak sedar salah aku..

dan sekarang aku belajar untuk jadi lebih positif..aku tak dapat ini sebab
ALLAh nak suruh aku sabar..
ALLAH nak suruh aku lebih berusaha..
ALLAH nak suruh aku belajar silap aku..
ALLAH nak aku betulkan apa yang salah..

semuanya bersebab..

jadi aku cuba berpuas hati dengan apa yang ada..dan kalau aku mahu lebih means aku kene berusaha..
berfikir..bersabar..

dan aku cuba jadi wanita paling bahagia,,untuk dapat kegembiraan aku..

=) =) =)

No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger