Pesanan Penaja

27 March 2015

aku semakin tua..

Assalamualaikum..

Hi pembaca blog typo..(ade ke yang baca ek..ek..ek)
perasan tak gaya penulisan akak semakin bosan tika mengajak usia ni..
emm kalau tak perasan maknenye korang first time tesesat masuk blog akak ni..
klu perasan.. anda seorang 'fan' akak tau..

kalau insan seusia akak ni berblog yang dah kawen la..dan ada anak mesti blog..facebook..istagram dorang penuh dengan gambar anak ngan celoteh pasal anak..

mane yang lebih bermotivasi tu  maka penuhla wall dorang dengan aktiviti berniaga..kalah  kedai jamu mustika ratu ha...

dan bagi yang kaki travel maka penuhla wall dorang dengan gambar pasport teselit tiket kapal terbang kan..akak teringin tau..

dan bagi penganggur macam akak ni..apa ada,,,abook je ada...

yess aktiviti aku makin kurang..bukan kurang..mmg tak ada..
blog berabok ni la jadi tempat akak meluah rasa..dan kadang-kadang jadi tempat akak nak up kan semangat  akak semula..

yess sekarang aku sedar..ni waktu ALLAH nak ajar aku memuhasabah diri aku..kenal diri aku..hargai apa yang aku ada..sebab sebelum ni aku terlalu sibuk ..dengan apa..aku pun tak tahu..sekarang ini waktu untuk aku banyak belajar...hargai apa yang ada..

yess aku cuba jadi lebih positif..dan sebenarnya itu tak senang..sebab setiap kali aku cuba jadi positif sekali..beribu benda negetif datang..dan sebab bende-bende ni aku rasa down..nak lawan rasa down ni bukan macam padam ejaan yang salah guna pemadam..sebab sejam ko akan dapat aura positif sejam kemudian aura negetif datang hentam ko balik..

bila aura negetif ni ada ia buat ko berfikir..pasal masa hadapan ko..jodoh..duit..hutang..pada masa tu ko rasa stressssss sangat..jadi macam aku bagi tahu sebelum ni..kita ada pendengar..kalau semua orang terlalu sibuk untuk mendengar cerita kita..kita ada ALLAH yang boleh dengar keluhan kita..
kita tak sunyi pun..itu yang aku belajar..

aku pandang beberapa tahun kebelakang..aku terfikir adakah aku bunag masa..
tak..aku tak buang masa...itu pelajaranku...
aku cuba pandang kehadapan..benar..pandangan aku kelam lagi..tapi aku ada angan-angan..

ha kan akak cakap...penulisan akak makin booosan..akak malas nak share rezepi..akak malas nak review buku..akak tak rajin tau...

jadi..bila akak pikir balik..hidup ni bukan hanya esok, lusa,tulat..bualan depan..tahun depan..
tapi hidup yang lebih kehadapan...akhirat..cukup ke dengan apa yang aku buat boleh jamin aku masuk syurga..cukup ke amalan aku..sedekah aku...setakat yang wajib..cukup buat kita tak duduk lama di neraka..tapi tak jamin kita dusuk lama kat syurga,..Dosa dengan pahala aku macam mana,,mana yang lagi berat..

yess itu matlamat kita..akhirat,,,takut kan bila fikir...tapi kita tetap sama..

jadi sekarang akak cuba belajar..perbaiki diri untuk jadi lebih baik..tenang..sabar dan istiqamah..
masih terlalu jauh untuk jadi BAIK..terlalu jauh untuk jadi SEMPURNA..tapi aku masih belajar..





1 comment:

Powered By Blogger