Pesanan Penaja

13 October 2010

aku jadi aku..

hemm..dua tiga menjak ini terlalu asyik membaca blog blog yang boleh membuatkan kita berfikir..kadang-kadang rasa sngat teruja dengan seseorang yang boleh menulis sedemikian rupa..
dua tiga menjak ni juga sibuk dengan aktiviti yang menyehatkan badan..motif utuk kurus tu tak ada la sangat..teringat kata-kata seorang kakak "ko lagi cantik kalau kurus sikik, ok sikit ko macam ni.x nampak selekeh"emm..motif saya berubah kerana untuk memudahkan orang di sekeliling saya dan membuatkan saya lebih confident untuk menampilkan diri saya, secret behind the glass.:
ini adalah tips untuk cantik dari sebuah buku yang diterjemahkan seorang guru yang lumpuh dengan cara yang lebih mudah untuk difahami, dia habisakan masanya dengan menulis buku..dan saya amat menyukai bukunya:
TIPS UNTUK CANTIK
1) UNTUK MEMILIKI BIBIR YANG CANTIK KITA PERLULAH SENTIASA MENUTURKAN KATA-KATA YANG BAIK, CUBA KALAU KITA MEMAKI HAMUN ORANG TAK MANIS KAN TU..
2) UNTUK MEMILIKI MATA YANG CANTIK, CARILAH YANG BAIK-BAIK MENGENAI ORANG LAIN, TAPI KADANG-KADANG YANG BURUK ITU LAGI JELAS DILIHAT BERBANDING KEBAIKAN.
3)BAGI MEMILIKI POTONGAN BADAN YANG MENARIK, BERSEDIALAH UNTUK BERKONGSI MAKANAN DENGAN ORANG LAIN,SHARING IS CARING KAN.
4)BAGI MEMILIKI RAMBUT YANG CANTIK, BIARKAN LA ANAK-ANAK KECIL MEMBELAINYA.
5)UNTUK KELIHATAN LEBIH AYU BERJALANLAH DENGAN PENGETAHUAN, DAN KITA TAK AKAN KESEORANGAN.
6)MANUSIA MELEBIHI BENDA-BENDA LAIN PERLU DIPULIHKAN SEMULA, DIPERBAHARUI, DIHIDUPKAN SEMULA DAN DIRAWAT..INI LEBIH BERKAITAN DENGAN HATI..
7) JANGAN SEKALI-KALI MEMBELAKANGI SESIAP..ALL AROUND U IS IMPORTANT IN UR LIFE..
8) JIKA KITA MEMERLUKAN TANGAN UNTUK MEMBANTU, IANYA ADA DILENGAN KITA..IT MEANS, APA-APA YANG BERLAKU, KITA SENDIRI YANG PERLU BERUSAHA UNTUK MERUBAHNYA.
9) APABILA KITA DEWASA, KITA DAPATI KITA ADA 2 TANGAN UNTUK,SATU TANGAN MEMBANTU DIRI KITA DAN SATU LAGI UNTUK MEMBANTU ORANG LAIN.
(source by Audrey Hepburn)

Banyak lagi kata-kata yang berguna, it's enough for today..saya sudah catitkan didalam sebuah buku dan jikalau ada kelapangan saya akan kongsi bersama anda.

1 comment:

  1. setiap yang diciptakan Allah swt adalah cantik tak kira orang itu gemuk atau kurus, lawa atau tidak. itu hanya pandangan manusia semata-mata. Di sisi Allah swt, hanya takwa yang membezakan kita,bukannya cantik atau tidak.
    Tip, utk cantikkan mukamu, simbahlah ia dengan air wudhuk...

    ReplyDelete

Powered By Blogger