Pesanan Penaja

15 October 2010

RINDU

bertapa hebatnya penangan rindu, segalanya jadi tak kena, segalanya jadi sensetif,dan menangis, ayat nak cover..tak ada apa-apa la, habuk ni..dalam hati..control,control nati lense jatuh...
tapi airmata tetap keluar..dan bila tension rasa nak hantar massage ke semua orang..bukan nak becerita atau apa..tapi nak suruh bawak pergi kemana saja..yang paling best kalau dapat sunday corneto dan makan tepi tasik (tapi tak boleh, dalam proses diet)
aleh-aleh balik juga dengan naik bas,apa yang suka kalau naik bus ni kita tak perlu untuk concentrate pada jalan, kita boleh mengelamun,berangan dan TIDO..
tiba masa syaitan menyerang dalam diri, kita rasa degki dengan kebahagiaan dan kejayaan orang lain, ade pertikaian di situ, dia tak perlu kerja keras untuk dapatkan kerja, dapat pulak kerja kerajaan, da tu siap ada kereta lagi, aku ada apa lagi,namanya gaji besar tapi....(biarla rahsia)..kenapa??
kita dengkikah tengok kebahagian orang lain, kalau kita pandang orang yang lagi atas pada kita, kita tak akan rasa bersyukur, tapi kalau kita pandang orang yang lagi bawah pada kita kita akan rasa sangat-sangat besyukur.oleh itu pandang dibawah kita untuk buat kita rasa bersyukur dan mebghargai apa yang ada di depan mata.
lagi satu peragai yang sangat tidak elok mengungkit,
kalau orang lain sedih, semua cari aku, tapi kalau aku sedih, tak orang yang paham aku..kenapa kan..tapi da fitrah hidup aku, tak mudah untuk becerita pada orang lain, tak pernah berusaha untuk mendapatkan apa yang dia nakkan dan redha tanpa iklas (tak baik kan)
kalau kata bab impian, aku nak suami aku orang yang baik-baik, nanti dia boleh imamkan solat, dia boleh ajar aku mengaji, dia boleh pimpin hidup aku..tapi kata orang kata, lelaki yang baik hanya untuk perempuan yang baik.dan aku tak baik, aurat aku tak jaga walaupun bertudung, pakai baju singsing lengan,pergaulan aku, suara aku..dimana nampak baiknya aku.
bukan aku tak nak berubah, tiap kali aku nampak orang bertudung litup pakai jubah, terdetik di hati, cantiknya dia..bila la aku nak jadi macam tu..
rasa nak tukar emej macam tu, tapi takut aku mengotorkan pandangan orang lain terhadap TLC (tudung labuh club) kerana aku tak cukup sempurna,tak kan da pakai jubah nak masuk wayang, nak bergaul sesuka hati, nak mengecoh sesuka hati..dan aku perlu kuatkan iman aku terlebih dahulu..
aku sekarang dalam proses untuk berubah secara fizikal@luaran, tapi masih mencari reason kenapa aku berubah..Kerana ALLAH..keran apa? sebab yang kukuh..dan aku masih mencari.

2 comments:

  1. bleh x ambe mncelah?..urm..kita akan mati..[ni reason kukuh]..utk ambe dulu...hari-hari semalam yang penuh memori..buat dulu perubahan kecil..dan terus melangkah ke tingkat perubahn yang seterusnya..[yang penting,jangn buat andaian dulu dlm hidup ni..bangun dan hadapi[kalu buat benda baik,kita akan susah,buat jahat,lagilah..so,baik kita pilih yang baik..Allah pun suka..pahala pun dpt..
    #lagipun mmg hidup ni berpusing2..skjp susah pastu senang,pastu hepi the,sedih lak...bese la ni...
    :)[ni lebih pd luahan perasaan ambe nih..cma rasa nk kongsi..]..maaf dipinta pd tuan punye blog..

    ReplyDelete
    Replies
    1. maaf, saya baru perasan ada komen kat ruangan komen..heheheh..
      Terima kasih atas ingatan..
      hari semalam kita sedih, hari ni kita gembira, kita tak tahu kan..tu semua rahsia ALLAH..segala yg berlaku buat saya jadi lebih kuat, tabah dan matang..=)

      Delete

Powered By Blogger