Pesanan Penaja

08 October 2010

kesedaran..


sepanjang minggu ini..
aku dan nasi cowboy
adakalanya kita perlu rasa untuk susah, kadangkala kita nikamat, kadangkala
perlu rasa derita. kadangkala kita rasa kemanisan, kadang-kadang perlu rasa kepahitan.kadangkala rasa bahagia, kadang-kadang perlu rasa sensara..
kenapa? sebab kita diuji OLEHNYA.perlu tingkatkan kekuatan, kesabaran,dan keredhaan dalam diri.
itu kerana allah menguji kita untuk bersabar dengan segala nikmatnya..
kupohon kekuatan
saya mahu lari jauh darinya.
saya tidak mahu ada dalam hidupnya.
saya mahu buang dia dalam fikiranya.
saya tak mahu dia mencariku.
dan aku pohon sekali lagi kekuatan untuk aku lari..
untuk aku punyai kekuatan untuk melangkah.
entah kenapa aku rasa mahu lari jauh-jauh, tapi kata orang masalah tak boleh selesai kalau kita lari..
kita perlu hadapinya.
dan aku pilih untuk hadapinya, da aku perlu terus hadapinya dan samapai sekarang aku kena dan perlu hadapi..
sekali lagi aku bersyukur..aku diberi kekuatan
aku tidak mahu hanyut lagi..
aku tahu aku tidak sempurna..tapi aku pohon berikanlah aku kekuatan untuk
melalui hari-hari dihadapanku dengan sabar dan penuh kekuatan..
aku tidak mahu tewas lagi..
lindungi lah aku dari dosa-dosa ku dahulu..
Aku cari dia
kadangkala kita selalu sangat lalai, kita sudah susah baru kita ingat dia,
tapi kita tidak cuba untuk dekatkan diri kepada dia masa kita senang kenapa??
adakah kita selalu lupa..tapi syukur..sampai sekarang dia tidak pernah lupa kita..
cerita di saat kekecewaan..saya sampai tak mampu berjalan dan pandang kehadapan hanya tunduk sahaja..rasa kerdilnya diri saya ini..tapi entah dari mana kekuatan itu datang..saya mula berani melihat keliling saya..saya tidak hnaya tunduk saja..dan
sebab kekuatan itu saya cuba jadi matang..
peristiwa itu datang 2 minggu sebelum umur saya genap 24..dan saya tahu kenapa dia datang..kerana untuk lebih mematangkan dan menguatkan saya..

No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger