Pesanan Penaja

29 December 2010

PEMINAT BOLA @ PEMINAT 3 in 1

nk start cter.tp sebelum tu nk g masuk baju dalam mesin basuh...
ok2 da wangi da ni..bau sabun basuh k..
first saya memang mengaku saya ni peminat bola yang mee segera atau pon 3 in 1.. kenapa cakap macam tu
1. saya bukan pengikut setia bola,soalan basic psl bola pon x tau..
contohnya, dalam satu team berapa org pemain yg ader?
barapa orang pengadil?
kenapa boleh dapat kad merah?
2. saya tengok bola masa final jer..
that why saya tak tahu pasal piala FA ke, liga Super ke, piala dunia ke..
berapa tahun sekali di buat..saya tak pernah ambik tahu.coz saya tengok hanya
masa final game je.tetapi besorak macam penonton amatur sampai suara pon jadi
serak-serak seksi.
3. yang ni amat ketara, saya hanya tahu pemain bola yang muka ala2 model iklan
adidas, pelakon korea, badan ketaq2..macam khairul fahmi, safee sali, si kembar,
amri yahya..tapi serius saya cakap kalau da dekat tengah padang tu semuanya nmpak
macho, hensem dan gagah perkasa.dan kalau saya minat seseorang pemain itu saya
akan cari maklumat macam buat asigment tapi sayangnya masa b'gelar student dulu
saya tak rajin cari maklumat macam sekarang.

kenapa saya cerita pasal bola je ni, coz saya baru habis menjerit tengok bola..suara pon da serak dah ni..
dengan mencari baju yang bewarna kuning..kononya semangat..tp hanya ada baju oren kita sarung la gak..(tp keeper malaysia pakai baju oren tau)dengan semangat mahu pulang awal, dan berharap cik yatt busy packing barang untu bercuti bersama family di bandung, dan akhirya kelas tersebut kami telah tunda dengan sendiri nya.
(kelas aper? kelas memasak tettt..ye la tu )
cik ct and cik cda pon balik awal semata-mata nak tengok bola tau.housemate sorang lagi walaupon kene buat OT main blah awal je.
dah la dok menjerit macam org sawan je, terok betul..bunyi sorakan dari rumah anak-anak dara yang bakal dimiliki cewah!!
disebabakan kat bawah flat ada kedai makan, maka ramai la pakcik dok bawah tengok bola..tapi dorang tengok ikut astro dan kt orang kat rumah tengok ikut TV1 je..jadi kamilah yang akan besorak dulu..dan 5 saat kemudian baru dengat orang kat bawah tu menjerit..GOOLLL!!!
senario ini da berlaku masa final pertama kat malaysia lagi da.

apa yang saya belajar pasal bola ni.
1. saya da kenal pasal pemain-pemain malaysia ni, siap search lagi ek..dan blog yang paling suka baca semenjak duamenjak ini ialah blok girlfend khairul fahmi.nak baca..
http://jejariruncing.blogspot.com/ <--klik kat sini
kalau bos aku tahu, sure sedih gila, kerja belambak-lambak tapi dok main tenet je..
2. kat blog tu juga saya belajar, bukan senang nak berjaya,kalau kita slow-slow melangkah untuk capai kejayaan.kejayan itu kita akan cuba kekalkan sebab kita dah tahu betapa susah nya kan.cuba kalau kita senang dapat kejayaan kita tak akan hargainya kan.
3.betul la apa yang bos saya ajar..IF U FAIL TO PLAN, YOU PLAN TO FAIL..semua yang kita buat kene ade perancangan..
4. kita tak boleh pandang rendah musuh kita, dan kalau pandang rendah..macam tu la jadinya.but it's a game, kalah atau menang itu adat bertanding
5. ini lah resam dunia, kalau kita di bawah tak ada orang pon kenal kita, tapi kalau kita di ats semua org salute, sayang, sokong, bangga dan bermacam-macam lagi la.
6. Kita perlu hidup macam resam padi, semakin berisi semakin menunduk kerana kita perlu sedar semua yang kita ada hanya pinjaman.kalau DIA nak ambik balik sekejap jer kn..kn..kn



silap-silap ini team bola sepak batch aku, tapi diorang pon pnh menang woodtenh interpart tu..

ni yg betul!!

yeah ni la team kita..saya bangga jadi ANAK MALAYSI..
dan MALAYSIA BOLEH..TAHNIAH UNTUK SEMUA DAN TAHNIAH UNTUK RAKYAT MALAYSIA YANG DAPAT CUTI HARI ESOK..

No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger