Pesanan Penaja

27 December 2011

saya dah penat...

saya dah terlalu penat..
saya dah terlalu penat memikirkan kerjaya ku..
saya dah terlalu penat memikirkan jalan hidupku..
saya dah terlalu penat masa hadapanku..

tapi

aku akan tetap berdoa agar akan ada satu kerjaya cerah untuk ku...
aku akan tetap berdoa agar jalan hidupku sentiasa berada di landasan yang betul..
aku akan tetap berdoa agar hati ini terus redha dengan masa hadapan yang aku bakal lalui..

ada satu masa kita rasa macam jiwa kita ni kosong, kita buka mata tak ada orang lain sekeliling kita, kita rasa sunyi, sepi..rasa keseorangan..

tapi sebenarnya...

kita tak keseorangan..
kita sentiasa ada DIA..yang terlalu menyanngi dia..

satu rasa kita rasa macam kita tak ada semangat..semangat itu bagai hilang..tapi tak apa kita boleh minta semangat kita kembali pada DIA..

apa sebab kita rasa kosong, sunyi dan tak ada semangat..

kadang-kadang kita terlupa akan DIA yang ada disamping kita..kadang kita alpa..dan kadang-kadang DIA nak uji kita..DIA nak kita faham erti hidup yang sebenar..erti kebahagian yang sebenar..erti pengorbanan yang sebenar.. erti kekuatan yang sebenar..

kadang-kadang dia uji hati kita dengan memalingkan perasaan kita, kita rasa dalam dilema..sebab DIA nak kita fikir adakah perasaan kita ini adalah betul.. kadang-kadang DIA detikkan hati kita..ada sebab di sebaliknya..

sebab itu kita jangan lupa akan DIA...

Note::: memang betul saat ini aku bagai tiada semamngat, tetlalu banyak yang aku fikir, terlalu banyak yang aku byangkan..aku terlalu takutkan masa hadapanku..aku terlalu takut anda ia tidak seperti di sangka..tapi kenapa aku nak pertikaikan nya andai itu telah jalanku..andai itu tercipta buatkan..aku akan cuba terus berdoa agar aku terus tabah dan redha dalam menempuh segala apa yang aku bakal lalui..aku sentiasa akan mohon kekuatan darinya...

No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger