Pesanan Penaja

28 January 2012

tertinggal tajuk pulak..

di hari sabtu yang damai aku kuatkan hati aku untuk ke office,terlalu banyak dugaan yang perlu aku hadapi, dugaan dari tilam, bantal dan selimut yang terlalu berat untuk aku tinggal kan..tetap aku gagahkan sambil meneruni anak-anak tangga setinggi empat tingkat,duduk di bus stop sambil baca novel 'CINTA SI CASPER'yang telah membuai-buai saya seperti berada di PARIS, dan setelah menunggu hampir satu jam tiba lah sebuah bus yang dinanti.sambil dalam hati memaki apasal lambat bus hari ni..dengan membayar 2 hinggit aku telah tiba di destinasi yang dituju, dan melalui jalan-jalan yang biasa aku tempuhi di hari-hari biasa..sambil singgah di pasar pagi untuk membeli karipap dan air cincau, di situlah tempat yang aku rasa karipap nye yang paling sedap di Shah Alam..dan sampai di pejabat yang dikelilingi kedai mamak, yang dikerumuni ramai orang, dalam hatiku berbisik dorang ni tak bosan ke makan kat mamak je..dalam hati juga berkata..aku ngantuk ni, kenapa aku kene bejalan di laluan yang sama seperti hari-hari kerja yang lain..
sesampai di office aku hidupkan semua suiz-suiz lampu dan radio..
dan aku cuba mendail no orang yang dicari..die reject..setelah dua tiga kali aku mencuba..aku terima jawapan yang agak meluluhkan hati..

aku berdiri di tengah-tengah office lalu aku berkata APA MOTIF AKU DI OFFICE SEKARANG INI..aku stress!!! lalu teringat SMS semalam,
"sewaktu pergi ke Pesta buku sambil meletak buku-buku yang dicari dengan rakusnya, tapi kusedari duit dalam wallet ada 50 hinggit sahaja, dan ada suara ibu peri yang baik hati menawarkan duit untuk di pinjam kepada ku, tapi sewaktu memandang kaunter bayaran..AMPUN!!! ramainya manusia yang beratur..sambil melihat jam sedah 2.45 petang..dengan hampanya meletakkan bakul-bakul yang dipenuhi buku-buku di satu ruang dan terus pulang..dan terus SMS cik atie and cik yatie"

dan teringat..menunggu cik atie sambil ber FB. yeah aku telah mengunakan harta office dengan wajarnya..maka tibalah cik atie dengan mini cooper tempatan warna hijaunye..elah membawaku pergi ke PERSTA BUKU..dengan rakusnya aku memilih buku di tangan..sedar tak sedar dah ada 5 buku dalam tangan aku nekad utuk bawa terus pergi ke kaunter pembayaran..kerana risau tangan ini pantas memaut lambakan-lambakan buku yang ada..

Setelah selesai, kami ke kaunter penebusan hadiah dan apa yang saya dapat..kupon coke nandos je..(muka hampa)..sambil pusing-pusing dan setelah penat pusing-pusing kami bergegas ke TESCO..untuk mencari barang-barang dapur..dan peringatan di hari sabtu..sila bawa beg plastic sendiri tau..dan perut terasa lapar..tiba-tiba teringat meat ball ikea, kali terakhir makan balik raya tahun lepas..melepaskan kerinduan dengan memesan 10 biji meat ball beserta kentang lenyek..setelah selesai kami merayap di dalam ikea, dan aku teringat tupperware mak aku yang makin bekurangan gara-gara anak mereka yang selalu balik dan merembat tuperware nya..dan kemudian aku terigat hadiah Pn awin tak cari lagi..dan terus mendapat idea..

Disebabkan stress aku telah bershopping..dan rasa fuhh..lega..tak stress lagi dah!!

bagaimana anda hilangkan stress anda..

untuk bulan pertama, saya telah dapat membeli handbag yang agak berjenama tapi tak adala berjenama sangat dengan harga RM 50++ je (beli semasa sale untuk pemengang Sogo Card ye)..dan saya telah mempunyai jersey MALAYSIA sendiri..

Cubaan mengumpul duit untuk mendapatkan lappy baru..

dan saya nak beli Rubic cube saya sendiri dan Buku SUDOKU..bosan la asyik main sudoku online je..

No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger