Pesanan Penaja

08 May 2012

bubuk...

Assalamualaikum...

hari ni nak cerita pasal bubuk!!
betul ke aku ngeje ni..bubuk ni binatang yang suka duduk dalam beras tu..

dua tiga menjak ni..atas sebab keje yang bertimbun dan beratur ikut turn untuk diselesaikan..
memang tak ada masa nak update blog..kalau blog ni macam manusia dah lama aku kene
baling dengan tin biskut..sebab aku abaikan dia..pastu nanti dia merajuk...pastu aku kene pujuk..
kan..kan..kan..apa melalut ni..

start hari jumaat stay sampai pukul 12.00 pg..pastu balik-balik mandi..tapi tido tak lena..
bertapa seksanya kalau kita tidur tapi tak lena..besarnya kuasa ALLAH bila dia tarik nikmat
yang kita ada..otak sentiasa berfikir..sabtu pun sama..dan ahad rehat-rehat sikit pastu isnin ada submission...
oyeh!!!

Memang cuti 1 May yang berbaloi..
pejam celik..pejam celik..dah 3 tahun rasa nikmat menghargai cuti hari buruh ni..
banyak benda aku belajar..dari susah, perit...sahabat,10 in 1..

Walaupun office tak sama macam dulu..
bila pukul 10:30 dah tanya hari ni nak makan kat mana..
konvoi 1 shah alam..cari tempat makan..
gi merayap ke cameron..
cuti hujung minggu maraton filem...
badminton time..
sekarang susah dah..last wayang tengok bulan 3 kot..emmm

sebab cuti 1 may tu aku rasa boring..aku jenguk la dalam tong beras..
mata aku sakit je tengok serangga yang buat beras2 ku tu macam tempat fun fair..
aku tuang semua beras dalam talam then aku jemur tengah panas..dan aku letak atas kerusi
tak sampai 30 minit aku nampak banyak serangga hitam tu dah KO sebab jatuh dari tempat tinggi..
aku fikir lagi best kalau letak air keliling..nanti serangga tu kira mati lemas pulak kan..
atas usah yang keras..kesemua serangga tersebut dapat dihapuskan..aku siap ayak bagai lagi
beras-beras tu..rupenye bubuk ni buat beras-beras tu sleeping bag dorang..jadi sebab tu la banyak beras yang berlubang..dan beras jadi berhabuk..jadi aku tampi beras-beras tersebut dengan skill yang ada..mana ada anak dara zaman lani yang pandai tampi beras lagu ni aih..(sapa agak-agak dah jatuh hati meh isi borang dulu)..dengan usaha agak keras kesemua raksasa-raksasa bubuk telah berjaya di hapuskan..hahahahahaa

dan bila malam menjelma..aku excited nak tengok perlawanan kedua kelantan Vs Kedah..aku dengan keyakinan 200% yakin kedah boleh mara ke final..boring la asyik tengok kelantan je..(orang-orang kelantan jangan marah ye)

malas la nak cerita pasal result..

dan aku terfikir..kejamnya apa aku buat kat bubuk-bubuk tu siang tadi..napa tak biarkan sekor dua hidup..
dorang bukan kacau aku pun..dok elok-elok je dalam tong beras tu..napa aku kejam dengan mereka..
kejam aku ni..mereka nak kongsi rezeki je..nak tumpang makan pun..dorang tak masak nasi guna letrik pon tak ganggu pun hidup aku...tapi aku bertindak sangat kejam..

tapi bila fikir balik..
tiap-tiap kali aku lapar, aku bukak tong beras korang buat reunion dalam tong beras aku..itu bikin aku angin tu..

cerita hari buruh, bola dan bubuk tiada kene mengene antara satu sama lain..jadi abaikan tajuk..sebab ni tanah jajahan ambo, suko hati lah ambo nak buat tajuk apa..

ok..hari dah lewat..banyak benda lagi nak melalut..nanti bila ada kelapangan..aku tulis lagi..biarpun aku tahu blog ini tak sehebat blog2 yang sentiasa terima award dan followers beribu-ribu orang..yang penting biar aku ikhlas tulis apa yang aku rasa..orang ikhlas nak baca apa yang aku tulis..sebab aku tahu aku cuma manusia biasa..cewah!!!!

ok untuk makluman..final piala FA aku sokong SIME DARBY walaupun aku tak kenal sorang pun player dorang, sebab aku sokong aku bercita-cita nak jadi salah sorang staff SIME DARBY..

masyuk tu..

Aminnn...

No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger