Pesanan Penaja

31 May 2012

I will miss u

Assalamualaikum..

Bila aku hantar puan Ha balik temerloh sebab dapat kerje kat kuantan,
aku rasa sedih, tapi tak sesedih sekarang sebab Pn siti dan cik shida ada lagi dengan aku..
Bila Pn Siti pindah rumah,
aku rasa sedih, tapi tak sesedih sekarang, sebab cik shida ada dengan aku lagi,
tapi bila aku hantar shida kat bawah tetiba aku rasa kosong..kosong..kosong..(lagu najwa latif tak sesuai untuk digunakan sebagai lagu tema sebab music nya tak sesentimental jiwa aku)
Bila aku naik balik, aku bukak pintu aku rasa lagi kosong..tetibe aku duduk di satu sudut..
aku fikir aku dah sorang-sorang..tak ada faz@ha, tak ada siti@timah, tak ada shida..

Cita-cita kita nak tinggal serumah kita rencana sejak dari sekolah lagi, dan aku tak pernah terfikir yang apa
kita rancang jadi kenyataan..saat aku masih tak ada kerja, masih frust sebab janji tak ditepati,
korang sanggup terima aku masuk rumah korang, masa tu kita duduk kat ilham lagi, aku tahu masa belajar aku banyak abaikan korang, betapa tak bergunanya kawan korang ni..

Saat kita keluar dari Ilham, Shida dapat tawaran sambung belajar, kita daki flat 4 tingkat tanpa lif dengan penuh tabah, angkut barang-barang pindah rumah, lepas berapa bulan Ha dapat kerja kat kuantan, saat tu aku rasa kawan yang selalu tunggu bus sesama dah tak ada, Ha ajar aku, dengan sesipa pun kita boleh berkawan, sebab dia boleh dapat kawan kat Bus Stop..

Lepas tu, aku ada Pn siti aka Timah, Dia la yang banyak ajar aku susah sama susah, senang sama senang, saat aku ada masalah kewangan dia selalu tanya aku ada duit ke tak, saat dia nampak aku kira duit syiling aku, dia tanya aku tak ada sangat duit dah ke, dia hulur 50 hinggit kat aku..sebenarnya waktu tu aku saje kira duet syiling sebab aku pelik napa duit syiling aku tak cukup-cukup 50 hinggit biarpun aku letak tiap2 hari..setelah disiasat baru aku tahu..satu hari dia keluar makan, dia tanya aku nak kirim apa-apa tak, aku cakap tak nak, tapi bila balik dia bawak 2 bungkus nasi goreng dia suruh aku makan, masa tu aku sayu sangat..

lepas timah kawen, shida dah abis belajar dan terus dapat keje, shida jadi tempat aku bercerita, dia pun buat aku tempat bercerita, share masalah, share susah senang, shida yang banyak ajar aku pasal kehidupan, ada prinsip dia buat aku 'admire' dengan dia, kadang-kadang aku fikir dia lagi matang dari aku, dia lagi fikir lagi dalam dari aku.Banyak suka duka aku kongsi dengan dia..

Mira, biar aku tak pernah tinggal sekali dengan dia, rasa bahagia dia kita orang share bersama, rasa sedih dia kita orang rasa..dan mira la kawan paling lama aku kenal dari darjah 5.

Aku rasa aku tak bazirkan cuti tahun aku demi nak datang majlis korang, sebab aku rasa penting untuk aku ada dengan korang waktu bahagia korang, walaupun saat mintak jadi pengapit tetibe hilang, saat jadi pengapit bagi alasan, aku pendek ko tinggi sangat..tak sampai pengang payung..

sekarang berakhirnya deligasi rumah bujang 401, aku berat nak tinggal rumah tu sebab banyak kenangan, tapi aku tak mampu nak duduk sesorang untuk ingat balik kenangan kita..

Doa aku, aku sentiasa doakan korang bahagia dengan jalan korang pilih..aku harap sangat-sangat menghayati apa aku tulis sehingga seorang budak praktikal datang tegur "akak buat apa tu" hilang feel aku..nak kene baling dengan selipar jepun ni..

Aku gak berharap korang menghayati apa aku tulis sambil nangis-nangis(tetibe alif pun menangis sekali)

Coretan ini khas untuk kita semua, maaf seandai aku duduk dengan korang aku pernah sakitkan hari korang,
aku hanya manusia biasa..

Kawan..I luve You!!!!

No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger