Pesanan Penaja

21 October 2011

2.01 minit ..
bukan waktu office ye..ini waktu di kira waktu lunch lagi..kita tak curi tulangkan..
tak kan..tak..

nak melalut pasal apa hari ini??

entah la tak tahu pun nak melalut apa..

tu apasal bukak blog??

entahla..dah tak tau nak buat apa dah

dah tak ada 'KIJE' ke??
memang tak ada ni..sebab sekarang waktu lunch

hari ini kita cakap pasal semangat yer..
kenapa kita perlukan semangat..
saya rasa semangat tu macam bahan perasa dalam makanan..
sebab dia menjadikan makanan kita lagi sedap..

macam tu jugak semangat..cuba kalau kita buat sesuatu tu tanpa ada orang kata "go fatihah go" sure kita akan cuba yang terbaik je kan..dan kalau ada orng menjerit "GO FATIHAH GO" tentu kita akan cuba sehabis-habis dan teramat baik dan bagus kan..

dan kalau semangat itu datang dari orang yang tak penting lagi kita abaikan kan..
itu tak elok..sebab orang-orang lain sentiasa berdoa awak sentiasa berjaya..tapi awak tak hargainya..kata-kata itu satu doa..jadi kalau ader ada orang cakap benda yang baik-baik pada kita...kita aminkan..
kalau oarng cakap benda buruk pada kita..tampokan je.. CHOP JANGAN BUAT MACAM TU..JANGAN LAYAN DIA..sebab kalau KITA LAYAN ORANG GILA, KITA PUN GILA sekali la kan..ORANG GILA TAK MEGAKU DIRI DIA GILA..so!!! kalau ada orang bagi kata-kata buruk kat kita, mengata kat belakang, tikam belakang kawan, mengumpat..ABAIKAN!! kadang-kadang memang itu salah kita..tapi tegur depan-depan tak boleh ke..kalau dah tegur tak nak berubah..BOLEH JALAN DAAAA!!! lagi satu kalau kene makan atau kene tikam dengan kawan sendiri..buat note ini " MEMFINTAH LAGI TERUK DARIPADA MEMBUNUH, JADI KALAU AKU BUNUH ENGKAU,AKU TOLONG KO KURANGKAN DOSA KO KAT DUNIA NI LA KAN" tak..yang ni pun jangan ikut..tak betul juga..jadi kalau ada sesuatu yang buruk berlaku pada kita..kita SABAR..esok lusa ada DIA pulak yang kene sabar..

No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger