Pesanan Penaja

16 October 2011

Oh PJJ

OH PJJ
ada orang kata, susah..
ada orang kata, banyak dugaan..
ada orang kata, kene selalu tabah..
ada orang kata, kene pandai bahgikan masa..

PJJ adalah untuk Pengajian Jarak jauh ye..
bukan pecintaan jarak jauh...

apabila terfikir..aku rasa aku nak tambah komitment dalam hidup..aku nak tambah apa yang aku kene dan patut tahu..buatkan aku jadi semangat untuk terus sambung belajar..

tapi bila fikir dugaan disebalik apa yang bakal aku lalui..aku tiba-tiba jadi takut..
kuatkah aku..mampukah aku..

tapi bila aku dengar kata-kata ini

" DALAM SATU PELAYARAN,KITA TAK BOLEH NAK HALANG ANGIN DARI TERUS BERTIUP, TAPI KITA BOLEH KAWAL KITA PUNYA PELAYARAN"

maksudnya..kita tak boleh halang masalah dari kehidupan kita, tapi kita boleh kawal masalah itu dari terus menjahanamkan hidup kita kan..

kenapa saya rasa nak sambung belajar?
saya rasa, dengan apa yang saya ada sekarang ini, saya tak dipandang atas apa yang saya miliki, saya bagaikan seorang kerani yang bergaji tinggi dan mempunyai ijazah.. taraf saya orang pandang hanya sebagai tukang taip..dan saya nak cabar diri saya..

saya rasa,saya cukup kuat ke?
dengan adanya orang-orang yang sekeliling yang boleh beri saya semangat, saya rasa saya cukup kuat..tapi kalau tetiba saat saya nak semangat untuk terus belajar, tetiba ada orang yang memberi kata-kata negetive..saya rasa sangat patah harapan..tolong!! saya perlukan semangat untuk sambung belajar..

masalah utama?
saya tak bagi tahu family saya..saya nak sambung beljar lagi..cam no ni.



Nota:: Ya ALLAH, permudahkanlah jalan bagi ku untuk meneruskan impian ku ini, berikanlah aku kekuatan,semangat dan ketabahan..andai sudah tertulis bukan rezeki ku untuk melalui jalan yang aku pilih ini..aku redha..mungkin ada jalan lain yang telah tertulis untuk aku mengapai cita-cita ku..masih banyak yang harus aku terokai..masih banyak aku perlu pelajari..dan sepanjang hidupku..aku dalam proses pembelajaran..untuk menjadi semakin matang, tabah dan tenang dalam menghadapi hidup ini..

No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger