Pesanan Penaja

25 March 2012

Biskut Cap ping pong cicah teh o panas!!

Assalamualaikum

Dah lama janji nak tulis pasal ni..tapi kalau dah start nak tulis tu macam-macam gangguan yang datang..ngantok la..intenet lembab la..otak jem la..kuku patah la (ok..tipu je..itu semua alasan)..
Percubaan pertama untuk menulis pada jam 1:50 pagi..ternyata hanya mampu menulis sebanyak dua baris ayat..mata bagai dah terkena gam jadi off laptop dan tidor.

Cubaan kedua untuk menulis..jam 3:12 petang..
Okeh!! berbalik pada cerita asal..tajuk macam nak memfamouskan biskut hup seng je kan..
tak la promote pon, bukan dapat komisyen pastu dapat beli vios sebiji pun kan..
sebab inilah kudap-kudapan sewaktu zaman belajar dulu, kini dan selamanya..
dan sehingga sekarang kalau aku gi kedai mini market kat bawah ni kalau nampak biskut tu mesti dalam hati ni..akan terdetik..rindu dan lapar~~

Masa belajar kat UiTM jengka..kampusnya bukan besar mana pun..kalau duduk kolej tu kelas jam 8:00 pagi..7:45 pg boleh lagi mandi kan..kalau kat Kampus induk angpa buat la macam tu..sure korang kene halau balik..lecture korang suruh masuk kelas next sem ja..

kelas paling lewat pun habis jam 5..kalau rajin singgah kat cafe cari kopok or goreng pisang untuk buat alas-alas perut sebelum makan malam..jadi sapa yang kenal aku tu tahu la napa aku secara pemerhatian mata kasar macam ni..

Kehidupan kolej masa di cawangan dan campus induk sangat lain..masa di jengka..korang akan kenal jiran sebelah kiri kanan dan depan..belakang tak ada jiran ye..belakang ada pakcik yang jual sate kat balkoni pukul 2 pagi..kalau korang teringin nak makan boleh beli..silakan..

Bilik-bilik sigadis kayu ni memang telah di aturkan dekat-dekat je..dalam 4 bilik macam tu..jadi satu bilik tu akan jadi bilik tempat bekumpul..bukan bekumpul waktu kebakaran ye..tapi bilik santai....bilik dorang pulak depan bilik aku jadi nak memudahkan sesi melawat..kami akan menyusun selipar untuk dijadikan jambatan untuk kebilik hadapan..dan tekinjit-kinjit jalan

sebagai tuan bilik yang baik tuan rumah akan sediakan air untuk tetamu, maka biskut cap ping pong ngan air teh o panas la yang mereka sajikan..dan kopok yang beli masa di cafe pon dikongsi la sekali..

dan menu tersebut telah menjadi ikutan sehingga kami membawa menu tersebut sewaktu camping..tengah lepak-lepak lepas masak air panas dalam periuk..pastu letak teh biar kembang..pastu letak gula..kurangkan gula dalam minuman , tambahkan manis dalam senyuman ye.. lepas tu bahagi-bahagikan mengikut ahli kemah..pastu cicah dengan biskut cap ping pong..tepi pantai..pulak tu..syok abis..

memang menu tu nampak macam biasa je kan..tapi menu tu la dari dulu hingga sekarang kita dok hadapkan..saat besama-sama duduk tu kadang-kadang buat mini cinema..tengok cite sama-sama...kalau esok hari cuti, petang ni dah rancang nak tengok cerita apa..sapa si supplier cite-cite ni..si teruna-teruna kayu la..waktu itu nak online bukan senang, facebook pun tak ada lagi..nak bukak friendster pun kat sesetengah lab komputer je yang boleh..boleh dikatakan agak buta it kot...

korang teringat tak waktu-waktu lapang kalau beli makanan bungkus..kita duduk sekali makan reramai..kalau ada bebudak lelaki yang keluar gi pasar tani kita siap pesan kuew tiaw sekali..pastu makan sekali..pastu kalau hari rabu ada pasar kat dalam uitm..kita selalu beli nasi kerabu dgn ayam masak merah.. sebenarnya masa zaman diploma la aku kenal apa itu nasi kerabu..pastu makan sekali..

Kalau time tengok movie berjemaah tu siap tutup lampu budget-budget boleh rasa-rasa macam tengok wayang kat TGV la..aku teringat masa tengok jangan pandang belakang..aku paling excited tengok...tak tutup mata pun boleh..pastu malamnya aku tak boleh tido sebab aku teringat scene yang seram tu..nasib baik ada housemate yang sangat memahami..dia bagi bukak lampu.. tu belum lagi maraton tengok cerita korea bersiri lagi..mana aku tengok full episode full house ke my girl ke..memang kalau bukak tu aku yg paling excited nak tengok tapi 30 minit lepas tu aku tido...huh~~ sebab aku minat takuya kimura (tapi jijah asyik sebut takuya kitakamura) aku telah tengok full episode cerita engine dengan habis..tapi yang tak percaya tu..aku tengok cerita tersebut dengan keadaaan bisu..sebab aku dah ter remove sound kat pc aku..

Cuma sampai sekarang aku tertanya kenapa biskut tu nama cap ping pong..bukan cap takraw ke..bukan cap badminton ke..bukan cap bola sepak ke..

pastu aku cuba tukar biskut marie cicah dengan teh o panas..tak sedap rasa macam kertas pasir..(ok aku tipu lagi)..tak sesedap biskut cap ping pon la..

kadang-kadang aku terfikir apa aku tulis ni ada org baca tak..ke aku syok sendiri..

pastu aku jawab..dah blog engkau suka hatila nak syok sendiri..

orang nak baca ke..tak nak baca ke..aku tetap nak taip gak!!!!

tak kire..nak tulis gak..tulis gak..

No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger